zondag 21 juli 2019

DAG 20

We zijn ondertussen al een heel eind verder. Ik mag gerust zeggen dat het nog steeds heel goed loopt , deze avond had ik voor het eerst geen ophaalkoeien meer. Das toch een heel bevrijdend gevoel.

De uiergezondheid lijkt zich ook te normaliseren, dus de paar problemen die we hadden kan ik wel toeschrijven aan de omschakeling.

Productie is nog steeds stijgende en zit nu op 29.1kg , met 2.8-3 melkingen en 1.5-2.5 weigeringen. Die laatste durven al wel eens te schommelen, ik weet niet echt waarom.

Momenteel zijn we druk bezig met alles in gereedheid te brengen om de nieuwe koeltank te plaatsen, want het word dringend nodig. Ik heb gisteren nog maar eens de robots even op pauze mogen zetten omdat de tank overliep. Vanaf morgen zitten we om die reden op 2 daagse ophaling voor de paar dagen die nog rest met deze tank.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten